"במתמטיקה, כמו בדמוקרטיה, האחד שואב כוח ממספר האפסים שאחריו."

יום שני, 12 באפריל 2010

יוצאים לדרך...

אחת ממשימות הקורס טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה היתה להכיר את אתר הפודקאסט הישראלי,

מהו פודקאסט?
הפודקאסט הוא תוכנית רדיו או טלוויזיה שמועברת אל כל העולם דרך האינטרנט ומשאירה מאחור את כל מה ששנאתם בפורמטים העתיקים ההם, שהכריחו אתכם לפתוח את המקלט בשעה מסוימת, ביום מסוים, ולעיתים אפילו באחור של מספר חודשים או שנים אחרי שאר העולם.
זוהי טכנולוגיה מהפכנית המאפשרת למאזינים לבחור את התוכן שהם צורכים, להחליט מתי בדיוק לצרוך אותו ואיך, על גבי מחשב, סלולרי או נגן MP3 ובכל מקום שיש בו גישה לאינטרנט. דרך הפודקאסט כל אחד יכול להשמיע את קולו ודעתו בלי הגבלה או צנזורה ומבלי תלות ב"בעלי אמצעים".

אחרי שנכנסתי לאתר והתנסתי קצת, גיליתי ערוץ תקשורתי חדש ! אני ממליצה גם לכם להכיר ולהתנסות.
במהלך החיפוש אחרי שידור בתחום הלימודי, חשבתי לעצמי, אם אוכל להשתמש בכלי זה לצורכי הוראה?
הרי התלמידים שלנו בקיאים בכל אפיק תקשורתי שקיים, בוודאי הם מכירים את הפודקאסט ואם לא, אז יכירו!
החסרון של הפודקאסט שהוא שידור קולי בלבד, ולכן העניין בו לא יהיה מסעיר כמו ביוטיוב למשל, בכל זאת זו יכולה להיות אלטרנטיבה מעניינת, התלמידים יכולים להאזין, להקשיב וללמוד בדרך חלופית ומגוונת.
נראה לי, שבעולם התוכן שלי, מתמטיקה, יהיה מסובך ואפילו קשה להבין מתוך שידור שעור או הסבר ללא ל ו ח ללא ויזואליזציה חזותית.
אין ספק שבמקצועות הומניים כמו הסטוריה, ספרות וכד' יהיה נוח קל וברור יותר.
עדיין עצם המחשבה, שאני אקליט את עצמי והתלמידים יוכלו להאזין לי בזמנם הפנוי...כשנוח להם, מעלה בי חיוך.

היכנסו והתרשמו...
http://www.icast.co.il/

i

תגובה 1:

  1. הי ורד,
    נהנתי לקרוא את דבריך בנושא הפודקאסט...
    מאד התחברתי לדברים שכתבת כי גם אני כשהתנסתי בפודקאסט ניסיתי מיד לבדוק כיצד אוכל להעביר את הנושא לתלמידי... את מוזמנת לקרוא את דברי בפוסט שכתבתי בנושא :)
    ואחת התובנות שהיו לי היא שדוקא בגלל שאין לוח, ואין מצגת, ואין שימוש בחוש הראייה, אולי זה הכלי המתאים ביותר לתרגל את תחום הבנת הנשמע... אפילו בחשבון... ניסיון לפתור תרגילים רק מלשמוע את התרגיל (4 פעולות חשבון פשוטות - שגם אותן התלמידים לעיתים מתקשים לפתור...)

    בהצלחה !!!

    השבמחק

קצת על טכנולוגיה...