במתמטיקה, כמו בדמוקרטיה, האחד שואב את כוחו ממספר האפסים שאחריו, כך גם בלוגר, איכותי, ככל שיהיה, מידת הצלחתו נמדדת במספר הקוראים הקבועים שלו, בתפוצתו, בעניין שהוא יוצר, בנושאי הפוסטים, בדינמיקה המתרחשת בבלוג אם קיימת כזו, בעדכניות, בסגנון הכתיבה, ביצירתיות, בחדשניות. הכל מתחיל בשאלה המתייחסת למטרת הבלוג.
הבלוג אותו אני מסכמת היום התחיל כמשהו חדש, ניסיוני. הבלוג החינוכי עורר אצלי חששות רבים מהלא נודע אותם העלתי בתחילת הפעילות.בדפדוף לאחור, אני נזכרת בחששות הראשוניות שלי הן מהפלטפורמה הטכנית החדשה והן מנושאי הכתיבה, מעבר לקשיים הטכניים והצורך ללמוד את הכלי והפוטנציאל שלו, אפשר לומר שהייתי טכנופובית, עולם המחשבים היה לי זר ומנוכר .
חששתי מהפומביות, הבנתי שאני צריכה לשתף בהגיגים ולשקף את תהליך הלמידה שאותו אני עוברת, חשבתי אז, מי כבר יקרא או יותר מכך יגיב ?! מעבר לחבריי ללימודים !
להפתעתי ולשמחתי, התבדיתי. כשמצאתי בפוסטים השונים תגובות מאנשים שאינני מכירה, ידיד משפחה קרוב ששלח אליי מייל אישי אחרי שקרא פוסט שכתבתי על נושא שעליו חיפש חומר באינטרנט, ידיד נוסף שממנו לא שמעתי זה 20 שנה, גם הוא הפתיע אותי שבמקרה נקרה לבלוג שלי וכאלה שלא במקרה, אם במסגרת מטלה שקבלו, ואם סתם מתוך עניין משותף, התרגשתי וחשתי סיפוק. " בזה בא שכר לעמלי".
הבלוג גרם לי להכיר עולם שלא ידעתי, הבלוג חייב אותי לחשוב על דברים שלמדתי לעומק. לפני כתיבה פומבית ,ופה אין ספק לפומביות יש משמעות ! היה עלי להבהיר לעצמי מה הבנתי ומה המשמעות של הידע החדש.
הצורך למצוא על מה לכתוב פוסט מדי שבוע גרם לחיפוש מתמיד אחר קשר בין הסביבה והחוויות היומיומיות שלי לבין למידה ותקשוב.
מפוסט לפוסט למדתי להשתכלל, להוסיף קישורים למאמרים לכתבות, תמונות וסרטונים בקיצור למדתי להשתמש בייצוגי ידע שונים ומגוונים. נחשפתי לתכנים שונים כאשר שוטטתי וחיפשתי חומרים ברשת.
ניהול הבלוג אילץ אותי לחשוב אחרת, חשיבה ברמה גבוהה יותר, חשיבה ביקורתית, היה עליי להפעיל שיקול דעת, להיות יצירתית, להציג רעיונות בצורה ברורה ולעיתים אף להעביר מסר.
היום אני בהחלט חושבת שהצלחתי להתגבר על חששותי אם מתוך הכרח ובעזרת תמיכתם של בעלי היקר וחבריי ללימודים. זו בוודאי היתה חווייה מאתגרת ומלמדת.
ולסיום אני מבקשת להודות לחברתי ושותפתי, רנית, על הליווי והתמיכה ואף לדורית שלא הרפתה והקפידה להגיב ולעודד, כמובן לכל שאר חברותיי על תגובות נפלאות, מפרות ומקצועיות.
אחרונה חביבה דר' גילה קורץ על היחס החם והאישי כבר בפגישת ההיכרות... זה לא מובן מאליו !
למי מאיתנו שעדיין זוכר את מה שלמד...
הכתיבה בבלוג היתה עבורי למידה פעילה- אקטיבית, ביקורתית ויצירתית !
וזו הדרך היעילה ביותר ללמידה – למידה ע"י עשייה.
תודה רבה לכל מי שקרא, הגיב , תמך והעריך !
הבלוג אותו אני מסכמת היום התחיל כמשהו חדש, ניסיוני. הבלוג החינוכי עורר אצלי חששות רבים מהלא נודע אותם העלתי בתחילת הפעילות.בדפדוף לאחור, אני נזכרת בחששות הראשוניות שלי הן מהפלטפורמה הטכנית החדשה והן מנושאי הכתיבה, מעבר לקשיים הטכניים והצורך ללמוד את הכלי והפוטנציאל שלו, אפשר לומר שהייתי טכנופובית, עולם המחשבים היה לי זר ומנוכר .
חששתי מהפומביות, הבנתי שאני צריכה לשתף בהגיגים ולשקף את תהליך הלמידה שאותו אני עוברת, חשבתי אז, מי כבר יקרא או יותר מכך יגיב ?! מעבר לחבריי ללימודים !
להפתעתי ולשמחתי, התבדיתי. כשמצאתי בפוסטים השונים תגובות מאנשים שאינני מכירה, ידיד משפחה קרוב ששלח אליי מייל אישי אחרי שקרא פוסט שכתבתי על נושא שעליו חיפש חומר באינטרנט, ידיד נוסף שממנו לא שמעתי זה 20 שנה, גם הוא הפתיע אותי שבמקרה נקרה לבלוג שלי וכאלה שלא במקרה, אם במסגרת מטלה שקבלו, ואם סתם מתוך עניין משותף, התרגשתי וחשתי סיפוק. " בזה בא שכר לעמלי".
הבלוג גרם לי להכיר עולם שלא ידעתי, הבלוג חייב אותי לחשוב על דברים שלמדתי לעומק. לפני כתיבה פומבית ,ופה אין ספק לפומביות יש משמעות ! היה עלי להבהיר לעצמי מה הבנתי ומה המשמעות של הידע החדש.
הצורך למצוא על מה לכתוב פוסט מדי שבוע גרם לחיפוש מתמיד אחר קשר בין הסביבה והחוויות היומיומיות שלי לבין למידה ותקשוב.
מפוסט לפוסט למדתי להשתכלל, להוסיף קישורים למאמרים לכתבות, תמונות וסרטונים בקיצור למדתי להשתמש בייצוגי ידע שונים ומגוונים. נחשפתי לתכנים שונים כאשר שוטטתי וחיפשתי חומרים ברשת.
ניהול הבלוג אילץ אותי לחשוב אחרת, חשיבה ברמה גבוהה יותר, חשיבה ביקורתית, היה עליי להפעיל שיקול דעת, להיות יצירתית, להציג רעיונות בצורה ברורה ולעיתים אף להעביר מסר.
היום אני בהחלט חושבת שהצלחתי להתגבר על חששותי אם מתוך הכרח ובעזרת תמיכתם של בעלי היקר וחבריי ללימודים. זו בוודאי היתה חווייה מאתגרת ומלמדת.
ולסיום אני מבקשת להודות לחברתי ושותפתי, רנית, על הליווי והתמיכה ואף לדורית שלא הרפתה והקפידה להגיב ולעודד, כמובן לכל שאר חברותיי על תגובות נפלאות, מפרות ומקצועיות.
אחרונה חביבה דר' גילה קורץ על היחס החם והאישי כבר בפגישת ההיכרות... זה לא מובן מאליו !
למי מאיתנו שעדיין זוכר את מה שלמד...
הכתיבה בבלוג היתה עבורי למידה פעילה- אקטיבית, ביקורתית ויצירתית !
וזו הדרך היעילה ביותר ללמידה – למידה ע"י עשייה.
תודה רבה לכל מי שקרא, הגיב , תמך והעריך !
ורד היקרה!!
השבמחקעקבתי בעניין אחרי הפוסטים שפירסמת, נהינתי לקרוא דברים מעולם המתמטיקה ולהעשיר את ידיעותיי.
עברת תהליך מעניין ופורה, לאט לאט עם התפתחות הבלוג, כתיבתך קלחה וכתבת על נושאים מרתקים ומעניינים, אותם תיבלת בניחוח האישי הכל כך מיוחד לך.
אט אט גילית יותר ויותר פתיחות ואהדה לעולם המתוקשב וקוראייך יצאו נשכרים.
מאחלת לך המשך דרך פורה ומוצלח!
ולנו- שנמשיך לשמור על קשר.
שלך
דורית
ורד היקרה!
השבמחקנהנתי ללמוד במחיצתך במהלך התקופה ובטוחה כי לא ניפרד..... לפנינו עומד פרוייקט הגמר ואנחנו נעשה אותו על הצד הטוב ביותר.
נהנתי ללמוד איתך, להגיב לך ולשתף אותך בכל ההתלבטויות והקשיים.....
תודה רבה על העזרה והתמיכה לאורך כל התהליך של הלמידה.