"במתמטיקה, כמו בדמוקרטיה, האחד שואב כוח ממספר האפסים שאחריו."

יום רביעי, 18 באוגוסט 2010

תקלה בטוויטר


תקלה בטוויטר אפשרה יותר מ-140 תווים .
ידיעה זו העלתה חיוך על פניי,
תקלה שנמשכה זמן קצר איפשרה לכל גולש לעקוף את מגבלת 140 התווים של טוויטר. אחד הגולשים החליט לפרסם את הפרק הראשון של ספר בראשית במלואו !!!
הפרק הראשון של ספר בראשית - ובו סיפור בריאת העולם, פורסם במלואו בטוויטר - שירות זעיר בלוגים שמגביל הודעות ל-140 תווים. זאת בשל תקלה בשרות.
אני תוהה, יש אנשים שמחכים להזדמנויות פז שכאלה ???
מה קורה כאן ?
בעודי כותבת שורות אלה, מדברים בתוכנית הלילה, של ערוץ 10 "צינור לילה" על הטוויטר וחידושיו... ולא רק על הטוויטר, אלא על כל החידושים האחרונים מכל הרשתות החברתיות , היישומים וחדשות אתרי האינטרנט החמות.

נחזור לתקלה, מקורה היה בכפתור ה-"Tweet" שהשיקו לאחרונה בטוויטר, שמאפשר לחלוק קישורים בקלות ישירות מתוך אתרים (בדומה לכפתורים של Digg ו-Like של פייסבוק)למעט הפרק של בראשית (יותר מ-3,000 תווים בגירסה האנגלית), גולשים נוספים ניסו להכניס טקסטים ארוכים, על פי הדיווח. אחד העובדים בטוויטר ענה בקבוצת הדיון שהתקלה תטופל, וכבר במהלך הלילה היא אכן תוקנה, והציוצים הארוכים נמחקו.
מכתבתו של אהוד קינן, 15.8.2010 ב Ynet .
טוויטר נחשבת כרשת החברתית המקוונת השלישית בגודלה לאחר פייסבוק ומייספייס, ומספר המשתמשים בה גדל בשנה האחרונה ב - 900%.
העיקרון של טוויטר הוא כתיבת מסר (tweet) שאורכו עד 140 תווים, ואותו יכולים לראות כל העוקבים אחריך בדף הבית שלהם ולהפך: רישום לעקיבה (following) אחרי מישהו (חבר או ידוען למשל) מאפשר לראות את המסרים שהוא רושם. כמו כן ניתן להגיב למסרים של אחרים ולצרף קישור לתמונה שהועלתה על ידי המשתמש לשרת של טוויטר.

אני חייבת כאן להתוודות , אני לא גרופי של תופעת הציוצים , אני לא מצייצת בטוויטר ... למרות שרעיון 140 התווים דווקא מצא חן בעיניי. אולי התחברתי לרעיון בגלל שאני באה מתחום המתמטיקה, חייבים להיות ממוקדים תמציתיים ומדוייקים בהגדרות.
אם לא היתה לנו משימה (אמנם היתה משימת רשות) בקורס טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה בסמסטר הקודם, סביר להניח שלו הייתי מצטרפת לרשת החברתית . אותה התנסות זכורה לי כמעניינת, מקורית, בעיקר חדשה, מסקרנת ולא מכבידה , כתיבת 140 תווים מצריכה לא מעט חשיבה שכן יש פה מסר שברצוננו להעביר בקצרה ואין צורך להאריך בהסברים או לתת נימוקים, קצר וקולע !
מנתונים סטטיסטיים עולה כי הבלוגים והרשתות החברתיות הם האתרים הפופולריים ביותר ברשת האינטרנט, אותי מעניינת העובדה שבקרב בני הנוער, הטוויטר לא נתפס כמו הפייסבוק .

2 תגובות:

  1. ורד היקרה,
    מסתבר שיש המחכים להזדמנויות פז שכאלה...
    אכן ההתנסות בקורס טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה, חשפה אותי לרשת הטוויטר. עד אז רק שמעתי ולא התחברתי. ההתנסות בקורס הובילה אותי לחשוב על שימושים אפשריים בכיתה להוראה- למידה.
    כתיבת 140 תווים דורשת מיקוד חשיבתי, יכולת תימצות של הרעיונות והעברתם בקצרה בדרך ברורה- לא פחות חשוב מכתיבה מורחבת ומפורטת.
    דורית

    השבמחק
  2. היי ורד,

    אני מאוד מתחברת למה שכתבת בפוסט זה, ואני חושבת שהסיבה לכך שהטוויטר לא נתפס כמו הפייסבוק בקרב בני נוער היא העובדה שקיים אצלם קושי רב להבדיל בין עיקר וטפל ולכתוב בקצרה את הרעיון, שאותו הם מעוניינים להעביר כמסר.

    איריס.

    השבמחק

קצת על טכנולוגיה...