"במתמטיקה, כמו בדמוקרטיה, האחד שואב כוח ממספר האפסים שאחריו."

יום ראשון, 8 באוגוסט 2010

HTML , מי שואל ?

בזמן האחרון אני מוצאת את עצמי מחפשת אינפורמציה עדכנית לגבי בעלי עסקים שונים, שכן אני עומדת לשפץ חדרי אמבט, נוכחתי לראות כי במציאות החיים של היום – מציאות שנשלטת באופן חד משמעי וחד צדדי בידי עולם האינטרנט, כל עסק , גדול או קטן , חייב אתר אינטרנט או דף אינטרנט אישי. אם פעם בעלי עסקים היו מפרסמים את העסקים שלהם באמצעות– רדיו, עיתונים, טלוייזיה, שלטי חוצות ועוד , אז היום בעלי עסקים מפרסמים את העסקים שלהם רק באינטרנט – באמצעות אתרי אינטרנט או באמצעות דפים אינטרנט אישיים. וכך, באופן בלתי נמנע, אתרי אינטרנט לעסקים או דפי אינטרנט אישיים הפכו להיות כרטיסי הביקור החדשים של בעלי העסקים ודרך התקשרות מהירה ויעילה, זה פשוט מדהים.
בניית אתר אינטרנט, דף אינטרנט היא המשימה שלנו בקורס בניית אתרים ושפת HTML.
HTML זה ראשי תבות של Hyper Text Markup Language. זוהי שפת סימון טקסט, שמכילה הוראות לדפדפנים כיצד יש להציג את הדף. זו הדרך להראות לדפדפן שאנחנו רוצים כותרת לדף, בגודל שונה משאר הכיתוב, או לשים תמונה בתוך הדף, וכדומה. למדנו על הפקודות ב HTML הנכתבות בתוך סוגריים משולשים, והן נקראות תגים או תגיות. דבר נוסף שניתן לראות זה שפקודות ה HTML מורכבות שני חלקים: פתיחה וסגירה של פקודה. ישנן מספר פקודות מצומצם שלא דורשות פקודה סוגרת.
שפת הHTML, שהיא אחת מהמצאות הטכנולוגיה הגדולות בעת האחרונה, היום זה נראה לנו ברור מאליו שהטקסט על גבי המסך ניתן לשינוי, אבל זה לא תמיד היה כך. זוכרים את המדפסת? טעות בהקלדה עלתה לנו בנייר חדש וחזרה לנקודת המוצא . בסוף העבודה, המוצר המוגמר אינו בר שינוי. אם גודל הכתב אינו מתאים או סוג הגופן לא היתה עוד אופציה. היום, אין בעיה לתקן את ההקלדה, ולא פחות חשוב – ניתן להתאים את הטקסט- התוכן להעדפות האישיות שלנו מבחינת גודל, צבע, גופן, רץ על המסך קישורים לאתרים רלבנטיים, תמונות מתאימות ועוד.

נכנסתי למצב רוח מעונן שכזה במסגרת ניסיונותי להבין וללמוד את שפת ה- HTML ועקרונותיה, ישבנו שעות בניסיון להתחיל בכתיבת דפי האינטרנט שישמשו אותנו באתר הלימודי בתחום התוכן – מתמטיקה. התברר כי עבדנו לא נכון ועלינו להתחיל מחדש !
מרבית המדריכים הנמצאים ברשת מדגישים כי הדרך היחידה ללמוד HTML היא על ידי ניסוי וטעייה. אף אחד לא הופך לבונה אתרים טוב על ידי לימוד מדוגמאות, צריך פשוט להתחיל ולנסות ליצור דפי אינטרנט על פי מה שלמדנו, על פי הפלטפורמה שניתנה לנו, לכאורה הכל נראה בר ביצוע אך האמת היא שיש בתהליך בנייה זה מורכבות לא פשוטה וזה מצריך לדעתי הבנה מעמיקה יותר, למשל ניתן ליצור קישורים לאתרי אינטרנט קיימים, אך יש מבינהם כאלה שהם ישנים בשפת התיכנות שלהם או כאלה שהם בתוכנת FLASH, שפתיחתם לא היתה תקינה, מר יאיר בן צדוק, ניסה להסביר לנו...

מההתנסות המועטה שלי עד עכשיו , נראה כי לשפה כללים ברורים אך לי ולחברותיי עדיין לא כל כך מובנים. אולי עם מעט ההבנה, הרבה תרגול וכמובן טיפ טיפונת הנחייה נוכל בכל זאת ליישם את שלמדנו. הנה קישור לשני אתרים המסבירים באופן ברור כיצד לבנות אתר בעזרת HTML.
http://www.webmaster.org.il/article.asp?id=403

http://he.html.net/tutorials/html/introduction.asp

5 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. ורד,
    הזדהיתי מאוד עם דבריך, גם אני הרגשתי די "מעונן", מסתבר שלמרות הלימוד והתרגול בכיתה ובבית במהלך הקורס של יאיר, כשאנו באים ליישם את הדברים- זה בכלל לא פשוט...
    מקווה שנתגבר על כל המכשולים...
    דורית

    השבמחק
  3. דורית,
    הייתי אומרת שההזדהות שלך מחזקת במובן מסוים...
    אני בטוחה שנצליח להתגבר על המכשולים.
    תודה, ורד.

    השבמחק
  4. ורד יקרה,
    בניית אתר אינטרנט דורש המון אורך רוח וכמו שכתבת, גם התנסות. אין לי ספק שתתגברי על כל המכשולים ותצליחי לבנות אתר משלך על פי כל הכללים. אתר שבו תחליטי איזה חומרים להכניס ושתוכלי תמיד להוסיף ולעדכן. אני מאמינה שכל מאמץ שלך ישתלם . בהצלחה רבה! דגנית

    השבמחק
  5. ורד
    קראתי בעניין את דבריך.
    בניית אתרים באינטרנט זהו באמת צורך השעה, אך אני חושבת שישנם פלטפורמות אחרות לבניית אתרים. שפת התכנות של HTML מייגעת.
    ההתנסות שלנו בכיתה בהכרת שפת תכנות חשובה להבנה של בניית אתרים אך ספק אם אני אשתמש בה לצורך בניית אתר.

    השבמחק

קצת על טכנולוגיה...