"במתמטיקה, כמו בדמוקרטיה, האחד שואב כוח ממספר האפסים שאחריו."

יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

רבות הדרכים ברשת הפייסבוק.

פתחתי פייסבוק, אך טרם הספקתי להתמכר לשגעון הזה שאליו נמשכים כלכך הרבה בני נוער ומבוגרים כאחד.
על היתרונות של הפייסבוק דובר רבות ואף על החסרונות כמו הפצת סיפורים על מקרים בהם תלמידים פתחו קבוצות של הטרדת מורים ואו תלמידים אחרים, ברשתות חברתיות. חוקרת האינטרנט וחברת איגוד האינטרנט הישראלי, צביה אלגלי מתארת באחד ממאמריה את התופעה ומציעה דרכים להתמודדות יצירתית עימה. הרשתות החברתיות הן במה לפעילות חברתית ענפה ולהפצת מסרים חיוביים ומנגד לצערי גם ליצירת קבוצות שטנה והסתה. תלמיד שלימדתי בעבר העלה תמונה של תלמיד אחר והדבר גרם להעלבה ופגיעה בו בגלל הערות מילוליות בוטות, הוסבר לו מיידית שעליו להסיר את התמונה ולמחוק את ההערות.
אסון הכרמל במהלך סוף השבוע האחרון היה הנורא מכל, כאשר לרשת הועלו הדקות האחרונות בחייה של תת ניצב אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה, המהירות הבלתי נתפסת של התפוצה, חולנית וקשה להבנה !!!
בנימה אופטימית יותר אני חייבת לציין את האנשים הטובים שבאמצע הדרך, דווקא עליהם אני מבקשת לשים את אור הזרקורים ובזכותם להעלות נקודות אור, לכבוד חג החנוכה, נקודות אור המחממות את הלב, קבוצות שנפתחו בפייסבוק לצורך מתן תמיכה ועזרה, למשל קבוצה שנפתחה ליצירת קשר עם הנצחת הניספים באסון הכרמל או לזכרם של הקורבנות.
רשת הפייסבוק הפכה להיות רשת מגוייסת ! ממש התנדבות מקוונת בתפוצה ארצית למאבק באסון הכרמל, אזרחים עוזרים לאזרחים. מדובר כאן באנשים שאיבדו את ביתם וכל רכושם שלא לדבר על חפצי אומנות וזכרונות של שנות דור.
בבית סיפרי נשלחה הודעה לכל צוות המורים על איסוף כלי בית, חפצים, בגדים וכו' לפנימיית ימין אורד- גם אתם מוזמנים :-)
מה שריגש אותי במיוחד היתה יוזמה של שני בני נוער והוא הדבר שרץ בתפוצה הכי גדולה, כנראה, שקבעו להגיע בתאריך מסויים לאזור שנשרף כדי לנטוע עצים ולעזור ליער להשתקם.

4 תגובות:

  1. ורד היקרה,
    אכן ניתן לנצל את הטכנולוגיה לטוב ולרע, כמו בכל דבר- גם כאן צצים הפירות הבאושים... אך מה הם לעומת כל ההתגייסות לעזרה ותרומה? צריך לנצל את הטוב שאפשר להפיק.
    רק בשורות טובות!
    דורית

    השבמחק
  2. ורד
    ראשית יפה שפתחת פייסבוק. אני עדין לא מרגישה צורך להצטרף לרשת חברתית, אני כנראה צריכה לעבור עוד שלב התפתחותי. אשמח לשמוע ממך חוויות.
    מעבר לניצול השפל וציני שלהאסון בכרמל כדי לפרסם את מראות הזוועה. אפשר לציין לשבח את ההתגייסות של האנשים ושל בני נוער לתרום ולעזור לידים מהפנימיה שנשרפה וספגה פגיעה קשה. אכן עדיין יש גם נוער שאפשר להתגאות בו.

    השבמחק
  3. לורד -
    אכן , בימים קשים של אסון לאומי , יפה לקרוא ולשמוע על כל מעשה התנדבות או התגייסות - בעזרת הפייסבוק . התרגשתי ( וגם נהניתי ) לקרוא את הפוסט המעניין שלך .

    השבמחק
  4. דורית, לאה ונעמי,
    בעבודה היומיומית שלי עם בני נוער אני חווה סיטואציות לטוב ולרע כמו בכל קבוצת גיל אני חושבת. מבחינתי מספיק האחד או האחת שיצליחו לעשות משהו שבו ניתן להתגאות ואז יבואו עוד רבים אחרים, ויש כאלה בני נוער שגאווה ללמד אותם.

    השבמחק

קצת על טכנולוגיה...