"במתמטיקה, כמו בדמוקרטיה, האחד שואב כוח ממספר האפסים שאחריו."

יום שבת, 18 בדצמבר 2010

סמנריון - איסוף מידע

אני רואה בזה תחילתו של מסע, היעד המיוחל הוא כתיבת סמנריון, בחירת שאלת המחקר היא תהליך , זהו ההחלטה נפלה! חיפוש אחר חומרים וקריאת מאמרים חיזקו רק את עמדתי בנושא לאור המודעות לפוטנציאל האינטרנט לשינוי ולשיפור בתהליכי הוראה ולמידה, אנשי חינוך רבים בעולם ובארץ מנסים לרתום את השימוש ברשת לשירות חזונם החינוכי ולשאיפתם להשגת מטרות לימודיות, כמו כן בתי ספר רבים מצטרפים לקהל המתנסים בפרוייקטים ייחודיים שבהם יש לרשת תפקיד מרכזי כמקור מידע, אפשור תקשורת, כלי יצירה, או אמצעי להעברת אינפורמציה ואינטראקציות לימודיות. שימוש זה מעלה שאלות יסודיות הנוגעות בהיבטים בסיסיים של המעשה החינוכי, כגון : תפקידי בית הספר בסביבה עתירת טכנולוגיה.
דוגמת רשת תקשורת תלמידים, מורים, הורים – Smart school
אפשרויות התקשורת החדשות שמעמיד האינטרנט לרשות מורים ותלמידים, מאפשרים סוגים חדשים של אינטראקציות לימודיות. באמצעות הרשת תלמידים מתקשרים עם תלמידים, תלמידים עם מורים וההיפך, מורים עם מורים, מתאפשרת עבודת צוות ולמידה שיתופית ם עמיתים בתהליכים חינוכיים.
עדיין אנו מצויים בשלב מוקדם מאוד של תהליך הטמעת האינטרנט בחינוך ולנוכח ההנחה שגם הטכנולוגיה משתנה במהירות, מצאנו לנכון להצביע על החשיבות בהטמעת שינוי טכנולוגי בציבור המורים. האופן שבו מקבל קהל המורים את השינוי הטכנולוגי המוכנס לבית הספר הוא בעל השפעה רבה ואף מכרעת על שילובו כאמצעי יעיל לצורכי חינוך והוראה.
בעבודתינו זו אנו מתמקדות ביכולת של מורים להתמודד עם שינוי טכנולוגי בבית ספרם.
הטמעת מערכת לניהול למידה בבתי ספר פותחת צוהר לאינטראקטיביות מקוונת בין עובדי ההוראה, תלמידים והורים.
ברצוננו לבחון את עמדות המורים כלפי הכנסת שינוי טכנולוגי בבית הספר, בבואנו לחקור זאת אנו צופות כי עמדות המורים מושפעות מכמה גורמים, הן מושפעות מהגיל, ממסוגלות עצמית, מההשכלה, שנות הוותק בהוראה, מקצוע ההוראה, ואף מהתפקיד שממלאים בבית הספר.
בשלב זה של איסוף מידע אנסה לנצל את הבלוג, כאן ארכז שאלות וגם תובנות לאורך התהליך.
אשמח לקבל ייעוץ והכוונה למקורות מידע נוספים ואו קישורים לאינפורמציה הרלוונטית.
כל דבר יתקבל בברכה.

3 תגובות:

  1. ראשית : בהצלחה !
    אני יודעת שיש ברשת חומרים בנושא .

    מתוך ידע אישי אני יודעת שיש הבדלים רבים בין המורים ביחס להכנסת טכנולוגיה חדשה .
    גם לי יש שאלה : האם המורים בבית ספרך מודעים לנושא המחקר שלכן ? האם תזכו לשיתוף פעולה ?
    השבוע נחשפתי לראשונה למערכת ה SMART SCHOOL , אצלנו בבית הספר לא קיימת מערכת כזו , והעבודה היומיומית שלנו מאוד מייגעת .

    השבמחק
  2. ורד,
    מנסיוני בבית ספרי, יש פערים רבים בהכנסת טכנולוגיות ויישומים לחדר המורים. אנחנו עורכות את המחקרון על הכנסת טכנולוגיה אצל התלמידים. וגם שם יש מכשולים רבים בדרך. אין ספק שלפנינו מסע מרתק.
    דורית

    השבמחק
  3. הי ורד!
    אנו גם בחרנו לבדוק את עמדות המורים כלפי שילוב המחשב בכיתה. המשתנים שאתן בודקות הם גם הכיוון שלנו. בנוסף יש את המשתנה של הסביבה הכוללת את המנהל ומידת תמיכתווכן תמיכת הצוות. כמו כן ישנו משתנה נוסף של עמדות מורים כלפי שינוי חדשני שאתן יכולות לבדוק אותו. שיהיה לכן בהצלחה.

    השבמחק

קצת על טכנולוגיה...