"במתמטיקה, כמו בדמוקרטיה, האחד שואב כוח ממספר האפסים שאחריו."

יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

"הנעורים שבאו פתע אל סופם"

הנער, אלעד ריבן, היה רק בן 16, המתנדב שניספה בשריפת הענק בכרמל.
שר החינוך, גדעון סער, ספד לו "הוא היה בן יחיד להוריו ובמותו- לבן האומה"
"הנעורים שבאו פתע אל סופם", עצוב לי מאוד שתמיד שומעים על הטובים שבינינו רק אחרי מותם !
אלעד התנדב במכבי האש במסגרת פרויקט המחוייבות האישית, כמחנכת בשכבת י' הרגשתי צורך עז להתייחס לנושא.
אלעד היה מיוחד במינו, שכן את 60 השעות שהיה מחוייב לתת במסגרת הפרויקט נתן ועוד, המשיך להתנדב גם השנה כשהיה בכיתה יא'. אין הרבה בני נוער שממשיכים להתנדב ולתרום לקהילה ומקרים כגון אלה ראויים להערכה ולציון.
פרויקט מחויבות אישית הוא מיזם של משרד החינוך, שמטרתו להגביר את הזדהות הנוער עם הקהילה הסובבת אותו ועם אוכלוסיות חלשות, וזאת באמצעות מתן עזרה מסוגים שונים. העזרה יכולה להתבטא במתן שיעורים פרטיים חינם לילדים מתקשים, עבודה עם אוטיסטים, שיקום נפגעי תאונות דרכים בבית לוינשטיין, חלוקת חבילות מזון לנזקקים, התנדבות בארגונים המסייעים לילדים כגון אור לחינוך, מתן עזרה סיעודית לקשישים וכן מתן עזרה רפואית לבעלי חיים או התנדבות בבתי מחסה לבעלי חיים. ההתנדבות יכולה להיעשות גם במסגרת ארגוני התנדבות קיימים כגון המשמר האזרחי, מגן דוד אדום או צופי אש. הדרכה במסגרת תנועת נוער מוכרת אף היא כמחויבות אישית, בעוד שמילוי תפקידים שאינם בהדרכה מוכרים חלקית.

על כל תלמיד בהגיעו לכיתה י' להשתתף במיזם כתנאי לזכאות לתעודת הבגרות .במסגרת המיזם על כל תלמיד להתנדב במוסד כלשהו או ליזום פעילות עצמאית למען הקהילה. על הפעילות להיות ללא מטרת רווח כספי. במסגרת המיזם על כל תלמיד להשלים 60 שעות פעילות, כשעתיים בשבוע .
בבית הספר חשפנו את תלמידי השכבה להרבה מוקדי התנדבות, גילינו שיש המבקשים פטור מהפרויקט בעקבות השתתפותם בקבוצות ספורט עירוניות ייצוגיות, ומעט שחיפשו להקל על המשימה בכל דרך אפשרית, תפקידנו להאיר את תשומת ליבם לגבי החשיבות של התרומה והשכר (הלא כספי ) העומד בצידה.

5 תגובות:

  1. ורד היקרה,
    קראתי את הפוסט המרגש שלך ולא יכולתי שלא להגיב.
    אכן המעשה שעשה נער זה ראוי להערצה ולהערכה.
    במיוחד בתקופתנו, התחושה שלי כמורה וכאדם היא לפעמים חוסר אונים מול הערכים שהולכים ונשחקים מדי יום, אי הרצון למחויבות ועזרה לקהילה.
    ולכן לדעתי עלינו הן כהורים והן כמורים להוות דוגמה ומודל לחיקוי לילדינו (ע"י פעולות התנדבותיות, מעורבות בקהילה שבה אנו חיים, עזרה לחלשים ועוד)ובכך לפלס את הדרך לעולם טוב יותר ולהיותם אזרחים טובים יותר.

    השבמחק
  2. ורד היקרה,
    ריגשת אותי, כמה קשה להתנתק משלל האירועים העוברים עלינו כסרט בלהות.
    חשוב מאוד להמשיך בחינוך להתנדבות למען הקהילה, ואין להקל על המשימה.
    בזכות המתנדבים הללו, בעלי רוח הגבורה- יש לנו זכות קיום.
    דורית

    השבמחק
  3. לי,
    תגובתך נגעה לליבי, אני ממש מסכימה איתך, בהמשך לפוסט הקודם שלי על מומחיותו של המורה בעידן הדיגיטלי הוא גם צריך להיות דמות ומופת להערכה לשמש דוגמה,לתת כל שביכולתו ומי כמונו יודע שזה כל כך קשה ויותר משנה לשנה.

    השבמחק
  4. דורית,
    תודה,
    חשוב להחדיר את רוח ההתנדבות כבר בגיל צעיר, ולא לוותר. אני איתך.

    השבמחק
  5. ורד יקרה!
    המיזם שכתבת עליו בפוסט מאוד ערכי ותורם רבות לתלמיד. לא ידעתי על מיזם זה לפני שקראתי אותו בפוסט שלך.ערך הנתינה מעודד את התלמיד לגלות אכפתיות כלפי הסובבים אותו ובנוסף כל הנותן הוא גם מקבל הנתינה מעניקה לתלמיד תחושת סיפוק, שהוא מועיל, שייך,נחוץ ואהוב.
    אלעד הקדיש את זמנו הפנוי בהתנדבות, באהבה רבה ובשליחות והוא היה מוכן למסור את נפשו למען האחרים הוא מת בקדושת ה' יהי זכרו ברוך.

    השבמחק

קצת על טכנולוגיה...